شوخی مردم با SMS نیكوكار
طرح SMS نیكوكار یا سامانه پیام مهروزی كه از دو هفته پیش از سوی سازمان بهزیستی با همكاری شركت مخابرات آغاز شده است عده ای از شهروندان غیر مطلع را به علت شوخی عده ای از مردم متضرر كرده است.
به گزارش فارس، تعدادی از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس اعلام كردند كه پیامهای كوتاهی برای آنها ارسال شده كه با درج شماره تماس SMS نیكوكار از آنها برای فال گرفتن یا كارهای دیگر دعوت میكند اما شهروندان غیر مطلع پس از گرفتن این شماره متوجه میشوند كه مبلغی از آنها كسر و به حساب بهزیستی رفته است.
این شوخی یا اقدام شهروندان موجب اعتراض مردم شده است و از سازمان بهزیستی خواسته اند برای جبران خسارت آنها و جلوگیری از تكرار آن اقدام كند.
یك مقام آگاه در سازمان بهزیستی در این مورد گفت: سوء استفاده و شوخی عدهای از شهروندان با طرح سامانه پیام مهرورزی بهزیستی یا SMS نیكوكار موجب مخدوش شدن این طرح شده است و سازمان بهزیستی از این اتفاق ابراز تاسف میكند و پیگیریهای لازم را برای جلوگیری از تكرار آن انجام میدهد.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از آغاز اجرای طرح سامانه پیام مهرورزی كه از طریق آن شهروندان میتوانند با ارسال smsهایی به افراد تحت پوشش بهزیستی كمك كنند اطلاع رسانی گستردهای را از طریق صدا و سیما و خبرگزاریها انجام داد اما متاسفانه عدهای از شهروندان اجرای این طرح را دستمایه شوخی با مردم كردند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی عمیقا از این اقدام غیر مسئولانه برخی شهروندان ابراز تاسف میكند و اعلام میكند به رغم آنچه برخی سایتها این اقدام را به سازمان بهزیستی نسبت دادهاند، سازمان بهزیستی هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد اما همه تلاش خود را برای جلوگیری از تكرار آن انجام میدهد.
وی گفت: با همكاری شركت مخابرات درصدد هستیم این سیستم را به نحوی اصلاح كنیم كه پس از ارسال پیام كوتاه از سوی شهروندان یك بار دیگر از آنان در مورد صحت این كمك سوال شود تا دوباره كمك به بهزیستی از این طریق را تایید كنند در صورتی كه از نظر فنی این امكان وجود داشته باشد به زودی این اقدام انجام میشود اما هنوز مطمئن نیستیم و این كار در مرحله پیگیری است.
وی افزود: فعلا بهترین روش این است كه شهروندان ضرر خود را از افرادی كه با آنها شوخی كردهاند مطالبه كنند، خود سازمان بهزیستی نیز از این شوخی غیر مسئولانه مردم شاكی است.
این مقام آگاه گفت: از زمان آْغاز این طرح، پیامهای كوتاه زیادی برای كمك به افراد تحت پوشش بهزیستی ارسال شده است و نمیتوان مشخص كرد كه چه تعداد از آنها واقعی بوده و چه تعداد از آنها حاصل شوخی و سوء استفاده عده ای افراد غیر مسئول بوده است اما برآورد ما این است كه حجم كمكهایی كه بر اثر شوخی بوده بسیار كمتر از كمكهای واقعی است.
بر اساس طرح سامانه پیام مهروزی كه از دو هفته پیش از سوی سازمان بهزیستی كشور با همكاری شركت مخابرات اجرا شده است، شهروندان میتوانند با تماس با شماره تلفن200011 و انتخاب یك كد از هزار تومان تا 50 هزار تومان به بهزیستی كمك كنند و این مبلغ از طریق فیش تلفن همراه از آنها اخذ میشود.
به گزارش فارس، تعدادی از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس اعلام كردند كه پیامهای كوتاهی برای آنها ارسال شده كه با درج شماره تماس SMS نیكوكار از آنها برای فال گرفتن یا كارهای دیگر دعوت میكند اما شهروندان غیر مطلع پس از گرفتن این شماره متوجه میشوند كه مبلغی از آنها كسر و به حساب بهزیستی رفته است.
این شوخی یا اقدام شهروندان موجب اعتراض مردم شده است و از سازمان بهزیستی خواسته اند برای جبران خسارت آنها و جلوگیری از تكرار آن اقدام كند.
یك مقام آگاه در سازمان بهزیستی در این مورد گفت: سوء استفاده و شوخی عدهای از شهروندان با طرح سامانه پیام مهرورزی بهزیستی یا SMS نیكوكار موجب مخدوش شدن این طرح شده است و سازمان بهزیستی از این اتفاق ابراز تاسف میكند و پیگیریهای لازم را برای جلوگیری از تكرار آن انجام میدهد.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از آغاز اجرای طرح سامانه پیام مهرورزی كه از طریق آن شهروندان میتوانند با ارسال smsهایی به افراد تحت پوشش بهزیستی كمك كنند اطلاع رسانی گستردهای را از طریق صدا و سیما و خبرگزاریها انجام داد اما متاسفانه عدهای از شهروندان اجرای این طرح را دستمایه شوخی با مردم كردند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی عمیقا از این اقدام غیر مسئولانه برخی شهروندان ابراز تاسف میكند و اعلام میكند به رغم آنچه برخی سایتها این اقدام را به سازمان بهزیستی نسبت دادهاند، سازمان بهزیستی هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد اما همه تلاش خود را برای جلوگیری از تكرار آن انجام میدهد.
وی گفت: با همكاری شركت مخابرات درصدد هستیم این سیستم را به نحوی اصلاح كنیم كه پس از ارسال پیام كوتاه از سوی شهروندان یك بار دیگر از آنان در مورد صحت این كمك سوال شود تا دوباره كمك به بهزیستی از این طریق را تایید كنند در صورتی كه از نظر فنی این امكان وجود داشته باشد به زودی این اقدام انجام میشود اما هنوز مطمئن نیستیم و این كار در مرحله پیگیری است.
وی افزود: فعلا بهترین روش این است كه شهروندان ضرر خود را از افرادی كه با آنها شوخی كردهاند مطالبه كنند، خود سازمان بهزیستی نیز از این شوخی غیر مسئولانه مردم شاكی است.
این مقام آگاه گفت: از زمان آْغاز این طرح، پیامهای كوتاه زیادی برای كمك به افراد تحت پوشش بهزیستی ارسال شده است و نمیتوان مشخص كرد كه چه تعداد از آنها واقعی بوده و چه تعداد از آنها حاصل شوخی و سوء استفاده عده ای افراد غیر مسئول بوده است اما برآورد ما این است كه حجم كمكهایی كه بر اثر شوخی بوده بسیار كمتر از كمكهای واقعی است.
بر اساس طرح سامانه پیام مهروزی كه از دو هفته پیش از سوی سازمان بهزیستی كشور با همكاری شركت مخابرات اجرا شده است، شهروندان میتوانند با تماس با شماره تلفن200011 و انتخاب یك كد از هزار تومان تا 50 هزار تومان به بهزیستی كمك كنند و این مبلغ از طریق فیش تلفن همراه از آنها اخذ میشود.
+ نوشته شده در شنبه یکم بهمن ۱۳۸۴ ساعت ۵:۳۰ ب.ظ توسط صدرا قاضی
|