با اجرای سیستم sms با تكنیک در بانك ملی ایران، مشتریان این بانك به راحتی می‌توانند از طریق پیام كوتاه تلفن همراه (sms) وضعیت حساب خود را كنترل كنند.
به گزارش روابط عمومی بانك ملی، در این سرویس سه گردش آخر و هر گونه نقل و انتقال وجه در حساب‌ها‌ی بانكی غیرمتمركز نظیر جاری و پس انداز از طریق پیام كوتاه تلفن همراه sms اعلام می‌شود. این خدمات نوین در 38 شعبه بانك ملی ایران ارايه می‌شود و به زودی در دیگر شعبه‌ها‌ی این بانك نیز ارايه خواهد شد.
مشتریان برای بهره مندی  از این خدمات می‌توانند با مراجعه به شعبه اصلی بانك ملی ایران در هر استان به جز استان قم و كهگیلویه و بویراحمد و در تهران به شعبه مركزی، بازار، سعدی، حافظ، كاشف، اسكان، فدك، امام حسین، دانشگاه تهران و هفت تیر نسبت به تكمیل فرم در خواست عضویت برای ارسال پیام كوتاه بانكی بر روی تلفن همراه اقدام كنند.
بانك ملی ایران با ارايه سرویس، گام دیگری در مسیر بانكداری الكتریكی برداشته كه اجرای آن ضمن كاهش مراجعه حضوری به شعب و تسهیل امور بانكی مشتریان، اقدامی برای كاهش سفرهای زاید درون شهری نیز به شمار می‌رود.