نام جدید پژو 206 صندوقدار
«پژو 206 آریان» به درخواست شركت پژو فرانسه به «پژو 206 اس.دی»تغییر نام داد.
علت این تغییرنام تاكنون به صورت مشخص اعلام نشده است، اما در این باره یكی از مدیران فرانسوی فعال در صنعت خودرو گفت: پژو تمایلی به استفاده نام آریان در این خودرو نداشت، زیرا استفاده از این نام نژادپرستی حزب نازی را در سالهای گذشته تداعی میكند.
به گزارش ایسنا، شركت پژو در شهریور ماه برای نخستین بار در مراسم پردهبرداری از این خودرو در نمایشگاه بینالملی فرانكفورت از شریك ایرانیاش نام برد و همچنین در دومین روز نمایشگاه اعلام كرد كه این خودرو محصول مشترك پژو و ایران خودرو است، ولی در روزهای دیگر هیچ نشانی از نام ایران در نمایشگاه نبود.
یك روز پس از پردهبرداری از پژو 206 صندوقدار در آلمان، ایران خودرو نیز مراسم مشابهی را برگزار كرد و این خودرو را آریان نامید؛ در حالی كه پژو در فرانكفورت این خودرو را پژو 206 سدان نامیده بود. حال با فشار شركت پژو نام این خودرو به اس.دی تغییر كرده و این در حالی است كه دكتر طهماسبی - وزیر صنایع و معادن - در مراسم پردهبرداری از پژو 206 صندوقدار خواستار هویت مستقل ایرانی برای این خودرو شده بود.
لازم به یادآوری است كه داستان تولد پژو 206 صندوقدار از طرحی به نام نیو پیكان آغاز شد. NP یا پیكان جدید كه در مركز تحقیقات ایران خودرو به انتهای مراحل طراحی رسیده بود، قرار بود جایگزین پیكان شود؛ اما این پروژه در نهایت متوقف شد و علت اصلی توقف این پروژه این بود كه شركت پژو اعلام كرده بود حاضر نیست پلات فرم 206 را در اختیار ایران قرار دهد، اما سرانجام در پروژه 206 صندوقدار با این موضوع موافقت كرد.
«پژو 206 اس.دی» از یك ماه دیگر وارد بازار ایران میشود. پژو 206 صندوقدار بر روی پلاتفرم 206 با موتور TU5 و با قدرت موتور 110 اسب بخار عرضه خواهد شد. تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و قیمت اولیه آن نیز بیش از 13 میلیون تومان برآورد میشود.
علت این تغییرنام تاكنون به صورت مشخص اعلام نشده است، اما در این باره یكی از مدیران فرانسوی فعال در صنعت خودرو گفت: پژو تمایلی به استفاده نام آریان در این خودرو نداشت، زیرا استفاده از این نام نژادپرستی حزب نازی را در سالهای گذشته تداعی میكند.
به گزارش ایسنا، شركت پژو در شهریور ماه برای نخستین بار در مراسم پردهبرداری از این خودرو در نمایشگاه بینالملی فرانكفورت از شریك ایرانیاش نام برد و همچنین در دومین روز نمایشگاه اعلام كرد كه این خودرو محصول مشترك پژو و ایران خودرو است، ولی در روزهای دیگر هیچ نشانی از نام ایران در نمایشگاه نبود.
یك روز پس از پردهبرداری از پژو 206 صندوقدار در آلمان، ایران خودرو نیز مراسم مشابهی را برگزار كرد و این خودرو را آریان نامید؛ در حالی كه پژو در فرانكفورت این خودرو را پژو 206 سدان نامیده بود. حال با فشار شركت پژو نام این خودرو به اس.دی تغییر كرده و این در حالی است كه دكتر طهماسبی - وزیر صنایع و معادن - در مراسم پردهبرداری از پژو 206 صندوقدار خواستار هویت مستقل ایرانی برای این خودرو شده بود.
لازم به یادآوری است كه داستان تولد پژو 206 صندوقدار از طرحی به نام نیو پیكان آغاز شد. NP یا پیكان جدید كه در مركز تحقیقات ایران خودرو به انتهای مراحل طراحی رسیده بود، قرار بود جایگزین پیكان شود؛ اما این پروژه در نهایت متوقف شد و علت اصلی توقف این پروژه این بود كه شركت پژو اعلام كرده بود حاضر نیست پلات فرم 206 را در اختیار ایران قرار دهد، اما سرانجام در پروژه 206 صندوقدار با این موضوع موافقت كرد.
«پژو 206 اس.دی» از یك ماه دیگر وارد بازار ایران میشود. پژو 206 صندوقدار بر روی پلاتفرم 206 با موتور TU5 و با قدرت موتور 110 اسب بخار عرضه خواهد شد. تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و قیمت اولیه آن نیز بیش از 13 میلیون تومان برآورد میشود.
+ نوشته شده در سه شنبه ششم دی ۱۳۸۴ ساعت ۳:۵۷ ب.ظ توسط صدرا قاضی
|